Co wybrać dla dziecka? Laptop, czy tablet?

Zakup laptopa dla dziecka to dość duży koszt, ponieważ musi być to sprzęt wykonany z najwyższej jakości materiałów. Najmłodsi muszą mieć zapewnione pełne bezpieczeństwo. Zainwestowanie w nowy sprzęt dla pociechy sprawi, że zacznie się ona interesować nowoczesną technologią.

Co wybrać dla dziecka? Laptop, czy tablet?

Kiedy kupić dziecku pierwszy laptop?

Decyzja o zakupie pierwszego laptopa musi być dobrze przemyślana. Chodzi oczywiście o stwierdzenie, czy wiek jest odpowiedni. Od tego zależy, jakie funkcjonalności musi posiadać, aby był odpowiednio używany. Specjaliści z zakresu psychologii są zgodni co do tego, że najlepszym wiekiem dziecka jest 7 lat. Oczywiście należy pamiętać, że dziecko powinno korzystać z urządzenia pod opieką rodziców. W dobie nauki zdalnej uczniowie mają tak naprawdę stały dostęp  do platform internetowych. Z całą pewnością urządzeń typu laptop, czy tablet nie powinno kupować się dzieciom poniżej 2 roku życia. Może mieć to negatywny wpływ na pracę mózgu pociechy, w późniejszym wieku liczy się umiar, maksymalnie od godziny do dwóch w ciągu dnia.

Laptop, czy tablet – co wybrać dla dziecka?

Korzystanie z urządzeń elektronicznych przez polskie dzieci stale rośnie. Niewątpliwy wpływ na to miała nauka zdalna w czasie pandemii koronawirusa. Teoretycznie tablet idealnie nadaje się dla młodszych dzieci, są zazwyczaj mniejsze i bardziej kolorowe. Wzbudzają zatem ciekawość u najmłodszych. Są ponadto mobilne, łatwo je przenosić, i mniej ważą. Tablety są również tańsze od laptopów, co stanowi kolejną zaletę, ale w zamian ma mniejsze możliwości i wydajność. Może również pojawić się problem z utrzymaniem prawidłowej postawy – dzieci łatwiej się garbią. Laptopy mogą bardziej przydać się starszym dzieciom, które mogą wykorzystać sprzęt do nauki. Wyróżnia się większą wydajnością i efektywnością. Przy dłuższym użytkowaniu nie szkodzi zdrowiu najmłodszym. W sklepach elektronicznych można kupić model z dotykowym ekranem. Im lepsze parametry, tym więcej możliwości daje laptop, na przykład instalacje gier edukacyjnych.